Skip naar navigatie Skip naar inhoud

Cursuscatalogus

 
 
 
meer meer
 
 
 

Geselecteerd op:

Thema: Inwendige specialismen

Beter samen beslissen

Deze module is een combinatie van individuele observaties, interviews en een analyse, gevolgd door een gezamenlijke intervisie. Op die manier kunnen we in korte tijd voor een groot leereffect zorgen. 
  • Soort: klassikaal klassikaal
  • Doelgroep: Aios
  • Thema: Inwendige specialismen
  • Prijs: € 0.-
  • Vanaf: Geen planning

BONtracé Radboudumc

Krijg jij als medewerker veel te maken met oogheelkundige patiënten? Welke zorg geef je deze patiënten? En hoe sluit je aan op de klachten en symptomen van een oogheelkundige patiënt?
  • Soort: klassikaal klassikaal
  • Doelgroep: Verpleegkundigen/ Verpleegkundig specialist
  • Thema: Inwendige specialismen
  • Prijs: € 530.-
  • Vanaf: Geen planning

BONtracé UMC Utrecht

Krijg jij als medewerker veel te maken met oogheelkundige patiënten? Welke zorg geef je deze patiënten? En hoe sluit je aan op de klachten en symptomen van een oogheelkundige patiënt?
  • Soort: klassikaal klassikaal
  • Doelgroep: Verpleegkundigen/ Verpleegkundig specialist
  • Thema: Inwendige specialismen
  • Prijs: € 520.-
  • Vanaf: Geen planning

BONtracé UMCG

Krijg jij als medewerker veel te maken met oogheelkundige patiënten? Welke zorg geef je deze patiënten? En hoe sluit je aan op de klachten en symptomen van een oogheelkundige patiënt?
  • Soort: klassikaal klassikaal
  • Doelgroep: Verpleegkundigen/ Verpleegkundig specialist
  • Thema: Inwendige specialismen
  • Prijs: € 520.-
  • Vanaf: Geen planning

Klinisch redeneren, hoe leer je dat aan je student?

In de workshop wordt aandacht besteed aan de verschillende methodes van klinisch redeneren en welke methodes worden aangeleerd aan studenten van de HAN en het ROC.
Het belang van klinisch redeneren wordt besproken in samenhang met de veranderingen in de toekomst en hoe je dat kunt inzetten in de (multidisciplinaire) samenwerking.
Daarnaast neemt de transfer naar studenten een grote plaats in. Op welke wijze leer jij je student om klinisch redeneren een automatische gedachtegang te laten zijn?. Hoe stel jij vragen aan studenten zodat zij klinisch redeneren?
Er is volop gelegenheid om te oefenen aan de hand van casussen. 


  • Soort: klassikaal klassikaal
  • Doelgroep: Verpleegkundigen/ Verpleegkundig specialist
  • Thema: Inwendige specialismen
  • Prijs: € 130.-
  • Vanaf: Geen planning

Regionaal Onderwijs Assistenten Neurologie (ROAN)

ROAN staat voor Regionaal Onderwijs Artsen in opleiding Neurologie en is een verplicht cursorisch programma van de opleiding neurologie. Regionaal, omdat er AIOS van diverse ziekenhuizen aan deelnemen: Radboudumc Nijmegen, Rijnstate Arnhem, CWZ Nijmegen, en MST, Medisch Spectrum Twente. In het totaal nemen ongeveer 40 AIOS deel aan elke ROAN. ROAN wordt 6 keer per jaar georganiseerd.

  • Soort: klassikaal klassikaal
  • Doelgroep: Aios
  • Thema: Inwendige specialismen
  • Prijs: € 0.-
  • Vanaf: Geen planning

RODIN

De onderwijsdagen RODIN worden 5 keer per jaar verzorgd. Vanwege het grote aantal aios in de regio wordt de opleidingsdag per onderdeel tweemaal gegeven. Elke dag wordt verzorgd door een van de intern geneeskundige disciplines, waarbij twee onderwerpen worden behandeld. De keuze van de onderwerpen wordt ingegeven door de opleidingseisen en het Opleidingsplan Interne Geneeskunde 2009.
  • Soort: klassikaal klassikaal
  • Doelgroep: Aios
  • Thema: Inwendige specialismen
  • Prijs: € 0.-
  • Vanaf: Geen planning

Train de trainer: Beter samen beslissen

We vinden het belangrijk om samen met de patiënt te beslissen en we zijn goed op weg. Toch blijft er een verschil in ervaring. Zorgverleners zijn er vaak positiever over dan patiënten. Hoe overbrug je dat verschil? Via een train-de-trainermodule kun je collega's helpen bij het verbeteren van hun gesprekken. 
  • Soort: klassikaal klassikaal
  • Doelgroep: Docenten
  • Thema: Inwendige specialismen
  • Prijs: € 0.-
  • Vanaf: Geen planning